KingOfPopMJ -

Självmordsvåg efter Michaels död...



12 fans har tagit livet av sig.

Efter världsartisten Michael Jacksons död uppges tolv fans ha tagit sitt liv. På världens största Michael Jacksonforum mjjcommunity försöker grundaren till sajten, Gary Taylor, att stoppa självmordsvågen.

Detta med hjälp av en video där pastor Jesse Jackson talar till Michael Jacksons fans för att ge dem hopp och uppmuntran och få dem att inte ta livet av sig själva.

–Förgör inte er själva, säger pastor Jackson i videon.

Pastor Jackson fortsätter att tala om för fansen att Michael inte hade velat att de skulle ta livet av sig då artisten blev glad och lycklig av att säga "we are the world".

Musikproducenten Raffles van Excel medverkar också i videon tillsammans med Jesse.

–Den 25 juni förlorade jag inte bara en vän utan även en mentor, en bror, ett geni och kungen av pop, säger van Excel i videon.

Musikproducenten uppger även att på sju timmar har sju fans tagit livet av sig. Enligt nyhetssajten Sky News har ytterligare fem fans begått självmord.

– Vi faller ibland men vi reser oss igen, och igen och igen. Det är det rätta att göra. I Michaels namn, låt oss leva tillsammans som bröder och systrar och inte dö ensamma som dårar, säger pastor Jackson i videon

Jesse Jacksons meddelande till fansen:



källa:nyheter24


Kommentarer
Postat av: Cybéle

Jag med älskar skräckfilmer, det har jag gjort så länge jag kan minnas :D

2009-12-07 @ 21:39:21
URL: http://sweetc.blogg.se/
Postat av: Annna

Jag tänker göra tvärtemot vad de som tagit livet av sig gjort. Jag tänker leva för honom. Leva för att på något sätt göra honom stolt. På något sätt ska jag hjälpa till att ändra världen! Love you more Michael <3

2009-12-10 @ 23:43:14
URL: http://hattifnaatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0